TIRANIA MEDIA

Eliberati-va de tirania actualitatii/ cititul nu dauneaza sanatatii!

luni, aprilie 27

DETRONAREA CUVANTULUI PRIN TELE-VEDERE


           
                       



                   Ne aflăm în plină şi extrem de rapidă evoluţie multi-media (unificarea într-un singur mediu a cuvântului scris şi vorbit, a sunetului şi a imaginii). Un proces cu multe tentacule (internet, PC, ciberspaţiu), care se caracterizează însă printr-un numitor comun: tele-vederea , şi prin aceasta o tele-trăire a noastră. Fenomenul video îl transformă pe homo sapiens produs de cultura scrisă, într-un homo videns, în care cuvântul e detronat de imagine. Totul devine vizualizat. Tele-vederea schimbă treptat natura omului. Lumea în care trăim se sprijină deja pe umerii firavi ai „video-copilului”: un exemplar foarte recent de fiinţă umană educată de tele-vedere – în faţa unui televizor – înainte chiar să înveţe să scrie şi să citească.


                             Mass-media: amestec de seducţie şi anxietate

Fascinaţie, seducţie, atenţie, îngrijorare, teamă, anxietate, nervozitate, o gamă largă de sentimente şi de raportări pe care le inspiră comunicarea mass-media.
La nivelul omului obişnuit seducţia se simte prin faptul că oamenii au nevoie de mass-media dintr-o multitudine de motive:
     dorinţa dea fi informaţi sau de a „părea” informaţi,
     dorinţa de a nu fi excluşi ca urmare a lipsei de informare,
     nevoia de a fi la curent cu evenimentele, de a avea senzaţia participării la desfăşurarea acestora,
     dorinţa de a avea subiecte de conversaţie comune cu ceilalţi.
Motive amestecate şi aşteptări diverse care se referă la cantitatea de „nou” pe care vrem să o găsim în mijloacele de informare.

Refuzul de a vorbi cu presa devine ştire în sine.

Mass-media şi-a impus propria logică asupra modului în care percepem evenimentele, asupra modului în care ne raportăm la realitate.


             Ştirile se corelează cu:
    pierderea contactului cu lumea reală,
    seducţia”realităţii mediatizate”,
    tirania noului,
    dependenţa de tehnologie,
    povara informaţională,
    şi dominaţia imaginii.

Realitatea lumii nu mai este obiectivă dar face parte din mine însumi
                EA EXISTĂ ÎN MINE -EU EXIST ÎN EA
Societatea contemporană s-a transformat într-o societate condusă de opinie publică.